Orasul meu, Ep.2
Ep. 2
Suntem în anul douăzeci-douăzeci!...Ce an, ce oameni!?...A
mai fost anul zece-zece şi urmează treizeci-treizeci. De fiecare dată, în
preajma acestor ani rari, se găseşte câte unul cu o prognoză ce prevede
sfârşitul lumii. Cȃte unul pe kilometru pătrat! Nu ştie nimeni de ce se grăbesc
aceşti prognozişti inventivi care se ivesc pe această lume ca toţi oamenii, dar
vor să plece înghiţiti de o mare catastrofă.
Oamenii nu mai iau în
seamă tot ce se poate întȃmpla dincolo de limitele pe care le are puterea lor
de înțelegere. Majoritatea oamenilor au ajuns să se teamă doar de sfârşitul
lunii, pentru că datoriile nu trebuie să treacă în luna următoare. Datoriile
sunt ceva ce altceva asemănător nu mai există între oameni: când se întâlnesc
se unesc!
Datoriile sunt ceva
cu care oamenii pot fi manipulați, dar nu de către Pămȃnt, care dă o „mână de
ajutor” vieţii oamenilor, dar nu poate să o controleze, chiar dacă-i devine potrivnică.
Anul acesta, douăzeci-douăzeci
,cum am zis , este un an care verifică un nou început, pentru că oamenii ar
trebui să se apropie unii de alţii ca să încerce, a câta oară, să îşi hotărască
un destin comun. Pentru ca un grup de
oameni sa ajungă la un destin comun,
fiecare dintre ei ar trebui să simtă că are o datorie faţă de ceilalţi.
Cum această datorie nu există, nu au cum să-şi hotărască un destin comun. Este
veşnic pomenit destinul comun şi niciodată de luat în seamă.
Alegerile locale:Este
singura modalitate prin care un grup de oameni îşi poate creea un destin comun.
De fiecare dată, momentul este deturnat de la adevăratul scop. Răsare, de nu
ştii unde, câte unul care le promite oamenilor că-şi vor lua ceva înapoi, de
obicei ceva care nu le aparţine. Oamenii, majoritatea, se bucură; uite dom-ne,
ne dă ceva, ceilalţi nu dau nimic! Şi, atunci, cum să creezi un destin comun
cand majoritatea nu simte că este datoare, mai mult, așteaptă ceva ce nu le aparține;
ceva ce se obține printr-o tranzacție făcută pe o piaţă neagră, subterană.
În anul douăzeci-douăzeci
, alegerile locale au un specific aparte. Uniunea Europeană, după complexul de
simtome asociate tip „drag-nea”, a impus ca obligatoriu un soft pe care toate
ţările membre l-au adoptat şi la rândul lor l-au impus firmelor cu reţelele de
transmitere a programelor televiziunilor. Prin acest soft, feţele
politicienilor penali sunt identificate şi nu mai apar pe ecranele
televizoarelor. Apare doar conturul feței trasat cu o linie intreruptă. La început a fost panică mare, în special în
rândul politicienilor, pentru că pe televizoarele oamenilor nu mai apareau ei atunci
când erau în studiourile de televiziune
şi încercau să pună lucrurile într-o anumită ordine. Nici locuitorii caselor nu
mai pricepeau nimic, mai ales ei, pentru că nu mai aveau la ce să se uite.
Fiind anul în care totul a ajuns să fie închis, ei, fără televizor, nu mai au ce face. Pe oricare dintre
posturile tv ar fi sucit butonul telecomandei, ecranul era plin de liniuțe.
Dar ce, credeţi că
o minune durează mai mult de trei zile? Cum se zice, omul este inventiv! Au
început să-şi mascheze feţele şi corpurile pentru a păcăli softul impus de
Uniunea Europeană. Astfel, politicienii au apărul la televizor deghizaţi în Decebal,
în Stefan cel Mare, în Mihai Viteazu, în popi, în ciobani, în țărani, în mineri
vopsiţi pe faţă...în animale...dar cei mai mulţi, bărbaţi şi femei, au apărut
deghizaţi în... Albă ca zăpada.
Şi dăi, şi luptă...
În această campanie
electorală pentru alegerile locale, totul a fost ca un spectacol de genul;
recunoașteți candidatul din spatele măștii!? Cu ajutorul prezentatorului se
ajungea la rezultatul dorit de cel ce avea masca pe față.
Oamenii din fața
televizorului; unii au rămas cu gura căscată de uimire, alţii au râs cu gura
până la urechi, în timp ce cȃțiva, o minoritate, au adormit în faţa televizoarelor.
După foarte mulţi
ani de tranziţii în diferite forme de administrare a bunurilor comune şi a
aspiraţiilor comune, după căutări sterile, atât în idei comuniste, socialiste
cȃt și liberale , fără niciun rezultat benefic întregii colectivităţi, au ajuns
la concluzia că ar fi bine să înfiinţeze un Consiliu al bătrânilor înţelepţi,
aşa cum era acum mii de ani. A fost inițiativa celor care simt ca pot da ceva
celor din jur, că pot face ceva pentru a construi un destin comun. Prima dovadă
a existenţei Consiliului înţelepţilor a fost înaintea alegerilor locale din
anul douăzeci-douăzeci, când au emis un model de judecată al candidaţilor la
funcţia de primar. A fost nevoie de acest model de judecată pentru că în anii
din urmă candidaţilor nu li se cerea să poată îndeplini un minim de condiții
înainte de a candida.
Putea ajunge primar
unul care nu a condus nimic în viaţa lui, nici măcar pe nevastă-sa.
Acum, conform modelului
de judecata, emis de Consiliul oamenilor batrâni şi înţelepţi, un candidat la
funcţia de primar trebuie să ducă un măgar dintr-un colţ al oraşului în alt
colţ al oraşului, aflat în partea opusă, iar măgarul să fie liber şi să meargă
de bună voie. În motivele invocate în favoarea proiectului se spune că aşa era
acum mii de ani, iar candidatul putea demonstra că are răbdare şi cunoaşte
locul. Acestea erau un minim de condiții pe care să le îndeplinească un
candidat pentru ocuparea unui loc în conducerea unui grup de oameni, cu lucruri
folosite în comun şi aspiraţii comune.
Politicienii au
preluat proiectul şi l-au aprobat în Consiliul Local, conform legilor în
vigoare și conform indicațiilor membrilor CCR, care au adăugat un amendament:
cei care termină în primii 100 au voie să candideze, că așa este constituțional!
Adică au conceput
legea ca, în final, să fie tot în favoarea lor, pentru că s-au prezentat doar
sapte candidaţi. Nu au trecut un barem de timp si toti cei sapte au putut să
candideze.
Unul dintre
candidaţi, se numeşte IO IO IO, a reuşit „performanţa” să traverseze oraşul, cu
măgarul, de la un colţ la altul, în două săptămâni. A parcurs cinci kilometri
în două săptămȃni. Şi-a pierdut
răbdarea, a început să-l bată pe bietul măgar şi acesta i-a demonstrat că poate
să stăruie cu îndârjire pe acelaşi loc timp îndelungat. Mai mult, măgarul o mai
lua la fugă şi în direcţia opusă de parcă voia să spună că este uşor de zis, dar
greu de făcut. Pe lângă lipsa răbdării a demonstrat ca nici nu cunoaşte oraşul
al cărui edil-şef vrea să devină. A reuşit să-l rătăcească, pe bietul măgar, pe
străzi care nu duceau nicăieri, care se îngustau şi în cele din urmă, la
capătul celălalt, erau blocate cu câte o casă.
Candidatul IO IO IO
a compensat lipsa de experienţă şi de abilitate cu promisiuni care rămân în
urmă şi acolo doar ca vânt. Nu a putut demonstra că se pricepe la ceva, dar
felul lui de a vorbi, promisiunile prin care te făcea să te simţi bogat,
important, fără griji, pentru că nu trebuia să mai faci nimic, i-a făcut pe
mulţi să-l aprecieze.
În ziua alegerilor
s-au prezentat la vot doar cei care simt aşteptări de la ceilalţi, cei care
simt că sunt datori comunităţii, că pot face ceva, nu s-au prezentat la vot.
Nici de această
dată nu s-au pus bazele unui destin comun şi s-a demonstrat, încă odată, că
doar datoriile se unesc, oamenii nu.
După numărarea a
99% din voturile liber exprimate, candidatul IO IO IO a acumulat cele mai multe
voturi surprinzându-şi contracandidaţii, dar şi pe analiştii politici pentru că
la începutul campaniei bazinul său electoral era unul foarte mic.
Comentarii
Trimiteți un comentariu