Valiza cu picioare lungi, Ep.19
Când speranţa este la graniţă cu dezamăgirea, în mintea lui
Petrică, un strigăt strident al Laviniei cutremură atmosfera, după care corpul
ei se ridică cu repeziciune din apă, trece de picioarele lui, ajunge la nivelul
pieptului şi, folosindu-se de mâini, îl prinde de haine şi-l dezechilibrează
spre apa din bazin. Ea rămâne în picioare, lângă bordură, cu apa pȃnă la
genunghi, mulţumită de fapta sa, în timp ce Petrică se zbate între valurile
provocate chiar de el.
– Ha, ha, ha... am impresia că ţi-au intrat toate ideile la
apă, zice ea şi trece deasupra apei, pe bordură.
El este foarte agitat. Nu înţelege cum de se trece peste
hotărârea lui cu atâta uşurinţă şi
nepăsare. O consideră pe Lavinia chiar inconştientă, dat fiind faptul că râde
şi este chiar foarte degajată faţă de cele întâmplate.
– Ţi-am spus că… „nu toţi suntem născuţi la aceeaşi vârstă“…
şi nu vrei să înţelegi!
Lavinia lasă capul în jos, privirea o ține ridicată, și se
apropie de el. Când îl vede cu hainele şi cu părul ud, cu aspectul exterior
modificat din cauza ei, îşi temperează exuberanţa. Este cuprinsă de compasiune
şi încearcă o apropiere.
– Bun, bun!... şi acum ce facem?
– Eu am să stau pe banca aceea până vor apărea zorii zilei
de mâine şi atunci voi merge la gară, spune Petrică plouat, şi la propriu, şi
la figurat, pornind către ţinta fixată.
O bancă din lemn, cam dură pentru o perioadă de timp care se
măsoară în multe ore, și destul de departe pentru intențiile lui.
Lavinia se furişează repede în faţa lui, blocându-i
înaintarea, și încearcă să se transforme într-un obstacol mobil, cu picioare.
– Se poate şi altfel parcurge timpul acestei nopţi? vorbeşte
„obstacolul“.
Cei doi încep să împingă, unul contra celuilalt. Lavinia, cu
spatele, încearcă să opună rezistenţă în timp ce Petrică, cu pieptul, împinge
încercând să ajungă la bancă. Pentru a fi mai eficient se întoarce şi el cu
spatele, ba mai mult, încearcă să şi trişeze lăsându-se puţin cu corpul spre
spate.Este perfect pentru că privirea îi este, acum, peste umărul fetei, spre
bancă, pe direcția de înaintare.
Lavinia este incomodată acum şi de greutatea celuilalt, pe
lângă forţa picioarelor care împing. Ceea ce-i este pus ei acum în spate este
peste posibilităţile sale de susţinere. Mai trage din greu câteva secunde, o
povară pe care nici măcar nu şi-a închipuit-o vreodată, şi pe faţa sa curg
şiroaie de apă, care sigur nu sunt adunate din bazin pentru că-s din
transpiraţie. După o muncă mai mult decât bărbătească, încearcă să se elibereze
făcând un pas în lateral şi lăsându-l fără sprijin pe celălalt:
– Ascultă... zice ea mai mult gâfâind,cu o mimică ce-i
trădează revolta, tu aşa ţi-ai propus să te strecori prin viață ; în spatele
meu !?
Petrică rămȃne fără sprijin ; el chiar credea că are, în
condițiile în care în întreg Universul nu există un punct de sprijin ! Se
simţea chiar bine în poziţia respectivă, pentru că o mare parte a greutăţii
corpului său nu mai era în grija lui. Nu mai apucă să răspundă, se
dezechilibrează şi cade din nou în apă apelând, din nou, la tehnici de
supravieţuire în condiţii extreme pentru el.
De data aceasta, Lavinia este surprinsă pentru că
consecinţele gestului ei au fost neprevăzute.
– Vai, dar ce se întâmplă? se întreabă ea, privindu-l pe
celălalt, din nou în apă.
Şi merge alături de bordură pentru a-i întinde o mână de
ajutor.
– Crede-mă că-mi pare rău de cele întâmplate. De data asta
chiar că nu a fost o glumă, zice ea cu sinceritate, exprimându-se chiar cu
gândurile apărute în urma acţiunii petrecute.
Petrică urcă din nou pe bordură şi încearcă să elibereze o parte
din apa acumulată prin haine. Nu reuşeşte, în continuare, să înţeleagă de ce ia
parte la o acţiune cu care nu este de acord.
Acum află Petrică cum se silesc oamenii, unul pe altul, în acțiuni care
nu le aparțin pentru că majoritatea oamenilor fac din comportamentul lor un
criteriu pentru alții.
– Să te ajut să dai jos aceste haine ude!zice Lavinia.
– Greu este să trăieşti între oameni! Chiar nu poţi să te
limitezi la acţiuni care să te influenţeze doar pe tine?
– Pentru a depăşi acest moment trebuie să avem în vedere
doar faptul că existăm acum, aici şi... viaţa trebuie să meargă înainte, zice
Lavinia.
Petrică este construit pentru a urma cursul evenimentelor ce
se desfășoară în vecinătățile sale, chiar dacă îl afectează consecinţele
acţiunilor respective, și se obligă să le accepte ca atare şi să urmeze căile
de comunicare si acțiune ce se impun.
Cei doi ajung într-o ținută exagerat de sumară, adică sunt
dezbrăcaţi până la costumele de baie ; la Petrică asta înseamnă un plastic pus
peste partea de mijloc a corpului ; la Lavinia un material din bumbac pus peste
mijlocul corpului și un altul pus peste piept. Concepte diferite puse-n slujba
timpului prezent.
Îşi ridică hainele pe braţe şi pornesc a merge. La început
pașii sunt doar pentru a se îndepărta de locul cu probleme. O porțiune
determinată din spațiu, unde ai multe probleme de rezolvat și care nu-ți
aparțin, este un loc care te respinge. Nu este locul tău. Trebuie să-ți cauți
locul tău în altă parte.
Parcurg un ocoliș mare pe lȃngă apa din bazin și cȃteva
ocolișuri mici pe lȃngă pomi si grupuri de plante decorative.
Trec de câteva mese aşezate una lângă alta, le parcurg în
lungime şi pătrund pe o uşa aflată la capătul celălalt al meselor, căci unul
din capete este lângă apă. Este ușa care face trecerea spre casa în care
locuiește Lavinia cu tatăl său.
Pătrund în interiorul unei camere de zi, cu spaţii mari
între obiectele de mobilier. Petrică se familiarizează repede cu noile
condiţii, de fapt nici măcar nu-l interesează, şi se aşază pe un fotoliu fără a
mai aștepta vreo îndrumare. Nu reuşeşte să obţină o poziţie eficientă pentru că
dacă stă normal, cu picioarele către Lavinia, capul este peste spătar şi
privirea tot peste spătar, spre înapoi, astfel că nu poate privi spre partenera
lui din cameră. Se ridică, răsuceşte fotoliul cu o sută optzeci de grade şi se
aşază. Acum îi apare doar capul peste fotoliu, cu privirea spre Lavinia, iar
corpul cu picioarele sunt în partea cealaltă a spătarului şi nu se mai văd.
Lavinia vede tot timpul poziţia corpului anormală, dar nu-şi
face probleme cu întrebări. Ea este convinsă că are de-a face cu prietenul ei,
Petre. Şi încrederea pe care o are faţă de el nu o poartă pe drumul îndoielii
şi-l acceptă aşa cum este.
Lavinia ridică hainele lui Petrică şi le duce la uscat,
într-o cameră alăturată. Când se întoarce activează un complex audiovizual şi o
muzică de jazz începe să se reverse peste tot prin cameră.
Şi muzica curge cu un solo de trompetă pe acelaşi ritm de
jazz. Iar timpul serii se scurge încet, aducând un aer răcoros şi proaspăt care
se strecoară în cameră prin geamul deschis.
Şi în timp ce Lavinia se luptă cu gândurile ei, Petrică
priveşte spre uşa camerei, care se deschide încet făcând loc unui cap de bărbat
ca să se strecoare. Priveşte la Petrică şi Petrică priveşte la el. De fapt,
Petrică înseamnă doar un cap deasupra spătarului de fotoliu, sprijinit în
bărbie peste acesta. Priveşte la Lavinia şi ea nu-l observă. Atunci bărbatul
îşi introduce şi corpul în cameră, bate cu degetele tare în uşă şi zice:
– Cine este el?
Un "capitol"interesant de pe "blogul vietii"..
RăspundețiȘtergereFelicitări!
multumesc, va doresc numai bine!
RăspundețiȘtergere